Kivuton hammaslääkärikäynti

Olen viimeisen viikon aikana harjannut hampaitani harvinaisen suurella hartaudella. Olen käyttänyt ahkerasti hammastikkuja, popsinut xylitol-pastilleja entistäkin enemmän (pahoittelut kaikille, jotka ovat joutuneet kärsimään niiden aiheuttamista laksatiivisista vaikutuksista) ja välttänyt välipaloja aterioiden välissä. Olen pidättäynyt käyttämästä työpaikan kaakaoautomaattia ja teepussivarastoja. Olen moittinut itseäni ankarasti suuhun vahingossa eksyneen lakupatukan vuoksi. Uusi mies kiikarissa? Epätoivoinen yritys karistaa kesäkiloja? Ei, vaan tiedossa hammaslääkärin tarkastus.

Tältä varmaan katolilaisista tuntuu heidän astuessaan rippituoliin. Herra, minä olen tehnyt syntiä. (Minä olen syönyt karkkia.) Herra, minä olen ollut paha. (Minä en ole käyttänyt hammastikkua joka ilta.)  Herra, minä olen saastainen. (Minulla on taatusti suu täynnä reikiä ja hammaskiveä.) Herra, armahda minut. (Älä anna sen sattua.) Ja miten suuri huojennus onkaan kuulla papin synninpäästö -tai reikiä nolla hammaslääkärin suusta. (Eikä tarvinut lausua edes viittä Ave Mariaa ja kolmea Isä meidän -rukousta.)

PS. Voisiko joku vielä opettaa minut hymyilemään reiättömät hampaani kauniisti esillä (kyllä, kuvassa yrittää olla hymy eikä irvistys)?

Kategoria(t): Paula ♥. Lisää kestolinkki kirjanmerkkeihisi.

4 vastausta artikkeliin: Kivuton hammaslääkärikäynti

  1. iduska sanoo:

    Tämä ei nyt liity aiheeseen, mutta löysin juuri sun blogin ja nyt olen lukenut lähes kaikki kirjoituksesi läpi, tykkään! Erityisesti kolahti itsensärakastamisosio ja luonnollinen kauneus :) Kiitos päivän piristyksestä.

  2. paulahelena sanoo:

    Kiitos paljon, kiva kuulla! :)

  3. mirkakatriina sanoo:

    Mulle tää blogi ei kyllä kolahtanut alkuunsa…
    Tulee fiilis että yritän väen vängällä saada tekstiä aikaan ja siitä tulee sitten tylsää pakertamista lukijallekin :(

    ja mitä tulee luonnolliseen kauneuteen..faktahan on se että kukaan ei ole kauneimmillaan ihan ilman mitään meikkejä.
    Varsinkin suomalaiselle hiirenharmaalle hiirulaiselle pienen pieni meikki kaunistaa kummasti.. Näyttää yleensä ihan siltä kuin olisi kipeä jos ei ole meikkiä ja patistetaan sairaslomalle. Tummille eksoottisille kaunottarille meikittömyys voi olla usein kaikista kaunein vaihtoehto mutta typical finnish girl…i wouldnt go for it!

    sorry :(

    • paulahelena sanoo:

      Eipä siinä, kaikki ei tykkää kaikesta. Onneks ei oo pakko lukea sellasta mistä ei tykkää :) ja faktahan on se, että mun mielestä suurin osa ihmisistä on kauneimmillaan ihan ilman mitään meikkejä, mut nää on tietty mielipidejuttuja ja riippuu siitä mihin on tottunu.

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s