Täsmäflunssa

Minulla olisi kyllä viime päivien ajalta kiinnostavampiakin rakkausasioita jaettavana, mutta aloitetaan tästä päällimmäisenä mielessä olevasta. Suhtaudun postauksen aiheeseen vähintäänkin ristiriitaisesti enkä ehkä olisi halunnut joutua kirjoittamaan sitä sydämen perään, kun vaihtoehtona olisi ollut pitkä ja rentouttava sairasloma -tai terveenä pysyminen. Kun flunssaa kuitenkin on odotettu jo elokuusta asti ja tiedossa varsin hyvin se, että opiskelijan arkeen ei juuri lomapäiviä tiettyjen kurssien osalta mahdu, niin oikeaan aikaan iskevä flunssa nousee arvoon arvaamattomaan. Onneksi sentään työpaikassa arvostetaan työntekijän terveyttä ja annetaan mahdollisuus rauhalliseen toipumiseen. (Vaikka tällaisessa tulevaisuuden työnarkomaanissa sairaspäivät aiheuttavatkin sen verran huonoa omatuntoa, että väkisinkin tekisi mieli raahautua toimistolle nenäliinapaketti kourassa ja villasukat jalassa. Olen aina jotenkin ihmetellyt sitä, että sairastamisestakin saa palkkaa. Eihän silloin tee mitään!)

Flunssa on tosiaan tehnyt tuloaan jo elokuusta asti ylimääräisen aivastelun ja vuotavan nenän merkeissä, ja kun vielä poikaystäväkin sairastui pari viikkoa sitten, olin jo valmis tunkemaan kuumemittarin omaankin kainaloon ja kaatumaan sänkyyn. Poikaystävän tauti kuitenkin oli ja meni (melkein kaksi viikkoa saikkua, kyllä kokopäiväisesti työskentelevien kelpaa sairastaa) ilman että oma kroppani osoitti mitään tartunnan merkkejä. Selvisin kunnialla kesätöiden loppuun ilman ainuttakaan poissaolopäivää, en joutunut viettämään paria vapaapäivääni flunssan kourissa ja ensimmäisestä kouluviikostakin selvittiin yhtään äärimmäisen tärkeää aloitusluentoa missaamatta. Sitten se iski!

Perjantai-iltapäivänä tunsin oloni hieman kuumeiseksi, mutta olisin kuitenkin lähtenyt illanviettoon kavereiden kesken, ellei illan isäntä olisi tuntenut samoin (siis omalla kohdallaan, minun kuumettani hän ei sentään käynyt mittailemassa). Aamulla heräsinkin sitten pää täynnä räkää ja kurkku karheana. Kun olo ei päivän aikana helpottunut ja kuumemittari näytti huimat 38,6 (minulle nousee todella harvoin kuume, joten ihastelen aina suuria lukemia mittarissa), jäivät illan phuksisitsit väliin. Ei kovin suuri menetys, kun olin koko sitseille ilmoittautunut vain hetken mielijohteesta kaverin ylipuhumana. Seuraavana päivänä olin vielä melko heikossa kunnossa, mutta jaksoin kuitenkin illalla raahautua innolla odottamiini tankotanssin SM-kisoihin. Poikaystävän avustuksella pysyin kisoissa tolpillani (en sentään tolpalla, ainakin tänä vuonna tyydyin seuraamaan kisaa yleisöstä käsin), mutta siitä lisää omassa postauksessaan. Alkuviikon olo on ollut heikohko ja hieman räkäinen, mutta olen pystynyt hoitamaan tärkeimmät kouluhommat enkä ole missannut mitään kovin erityistä. Huomenna pidän luultavasti vielä lomaa töistä, mutta eiköhän elämä tästä palaudu normaaleihin uomiinsa varsin kivuttomasti.

Vaikka olen tietysti iloinen siitä, että flunssa ei juurikaan häirinnyt normaalia elämääni tai varsinkaan estänyt minua läpäisemästä kursseja -siitähän tämä koko postaus kumpuaa-, niin kyllä minua myös ottaa päähän se, että sairasloma on pakko käyttää ahkeraan pänttäämiseen, jossei halua luopua muutamasta opintopisteestä. Minulla kävi nyt tautini suhteen tuuri (toivottavasti tosiaan olen jo toipumassa eikä tauti päätä iskeä kahta kauheampana takaisin), mutta ei voi kuin toivoa, että se oli myös tämän vuoden viimeinen sairastuminen. Kouluhommat kun eivät lukukauden edetessä ainakaan vähene.

PS. Ei, poikaystävän neule ei kuulu kuuteen sallittuun vaatekappaleeseeni, mutta kipeänä sitä mieluiten sonnustautuu johonkin mukavaan ja käden ulottuvilla olevaan. Laskettakoon kotona lojuessani käyttämäni rytkyt vaikka yöpuvuiksi tai urheiluvaatteiksi.

Kategoria(t): Paula ♥. Lisää kestolinkki kirjanmerkkeihisi.

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s